Friday 27 March 2009

PEMUDA melabon

Beberapa pemimpin utama Pakatan Rakyat - termasuk tokoh utamanya Datuk Seri Anwar Ibrahim - menjadi sasaran lepas geram pembahas dalam persidangan Pemuda Umno hari ini.

Pembahas dari Pulau Pinang, Mohd Zaidi Mohd Said berkata, Umno melakukan kesilapan "kerana membebaskan Anwar" dari penjara.

"Anwar ini boleh janjikan bulan dan bintang... Cukuplah sandiwara Anwar Ibrahim ini.

"Kesilapan kita kerana membebaskan Anwar Ibrahim, inilah akibat yang kita tanggung hari ini," katanya ketika membahaskan usul, menyentuh isu-isu ketuanan Melayu dan Pakatan Rakyat.-Malaysiakini

Berikut merupakan ucapan perwakilan Pemuda UMNO dalam pilihanraya parti tersebut. Sehingga artikel ini di tulis ke tiga-tiga sayap UMNO sudah bergalang ganti pucuk pimpinan. Khairy, Sharizat dan Rosnah dan Shahanim Mohamad Yusoff masing-masing terpilih dengan kemengan bergaya.

Aneh sungguh kata-kata ini. Apa yangmenjadi isu yang dapat di lihat di sini ialah UMNO tanpa segan silu menyatakan mereka tersilap kerana membebaskan Anwar. Ternyata di sini kes Anwar Ibrahim sememangnya di bawah telunjuk mereka dan mereka juga lah yang berkuasa membebas atau memenjarakan mana-mana individu. Malaysia merupakan satu-satunya negara yang ada 3 jenis mahkamah. Pertama mahkamah sivil, kedua mahkamah syariah dan ketiga mahkamah UMNO yang bidangkuasanya melampaui kedua-dua mahkamah tersebut.

1 comment:

Permaidani Dunia said...

www.permaidanidunia.blogspot.com