Thursday 19 March 2009

Carutan Maghrib

Semalam ada teman mengingat untuk membuat buah tangan sempena himpunan bantah PPSMI itu hari

Aku bilang nanti dulu, nanti dulu

Buah yang baik ialah buah yang masak ranum

Aku bilang nanti dulu, nanti dulu

Belum boleh menulis kalau belum boleh membaca

Aku bilang nanti dulu, nanti dulu

Barang yang baik tak perlu gopoh-gopoh

Cermat dan teratur

Bagai menarik rambut dalam tepung

Rambut tak putus benang tak selerak

Aku bilang nanti dulu,nanti dulu

Jangan jadi penulis cari isi tembolok

Tak ada seni, tak ada nikmat

Bagai rokok yang sudah masuk angin

Kelat dan pudar rasanya

Aku bilang nanti dulu, nanti dulu

Nasihat yang baik mahal harganya

Bukan semudah yang disangka

Bukan hanya seindah mulut berbicara

Aku bilang nanti dulu,nanti dulu

No comments: