Tuesday 9 June 2009

Diskusi Teh tarik-Mari Berfikir

Saya kini sedang menyiapkan testimonial kepada sebuah novel karangan seorang teman. Jika diberi izin barangkali saya akan paut kan sekali novel itu bersama dengan ulasan dan kritikan saya terhadap penulisan tersebut.


Saya juga berharap pengunjung-pengunjung blog sampah ini akan turut bersama-sama saya berkongsi ilmu dan pendapat. Perlu diingatkan saya juga seorang pengulas tidak berlesen. Saya tidak punya sebarang kelayakan untuk layak digelar pengkritik sastera. Saya hanya membandingkan novel tersebut dengan novel-novel lain yang sempat saya baca. Maka segala pandangan dan kritikan saya bebas untuk dikritik semula.


Saya juga masih mencari-cari ide mungkin diberi ruang bersama-sama dengan teman-teman lain mengisi satu slot untuk kita bersama-sama berbincang dan bertukar-tukar pandangan tentang novel yang akan saya berikan testimonial ini. Mungkin sejam atau dua kita duduk sambil minum syai. Tidak ada yang formal. Hanya diskusi teh tarik sahaja.

No comments: