Tuesday 26 May 2009

Saya tidak faham. Tolong fahamkan saya?

Saya tidak faham. Dulu UMNO salah kan orang bukan Islam membaca Al-Quran. Sekarang mereka marahkan orang puasa sunat. Pasal hudud pasal hukum-hukum yang lain itu tak perlu lah kita sembangkan kerana terlalu banyak.

Ini memangma’ruf. Cuma saya rasa perlu juga mereka berbuat demikian. Mereka sudah tiada lagi modal untuk menghentam Pakatan Rakyat. Mungkin boleh tapi mereka tak pandai mengambil peluang. Mereka masih mabuk kuasa dan harta.

Pakatan Rakyat pula makin dihentam semakin rapat pula perkongsian kuasa 3 parti utamaPAS, PKR dan DAP ini. Segala macam tohmahan, cabaran dan fitnah disambut dengan tenang. Dari soal ketuanan Melayu, hudud dan kerajaan perpaduan semua KO. Tak boleh jalan. Harus ada senjata yang betul-betul ampuh untuk meruntuh kan tembok seteguh batu PR.

Sebenarnya UBN harus memberi peluang kali ini. Paling gentleman mereka boleh lakukan pada Perak. Bubarkan sahaja Dewan Undangan Negeri. Serahkan kembali kuasa pada rakyat untuk menentukan pentadbir mereka. Ingat, imej UBN semakin teruk tercalar. Rakyat sudah penat dengan mainan istilah dan teknikal yang darisegi perundangan juga sudah salah tapi tetap mahu dipertahankan.


Seperkara lagi semua pilihanraya kecil pasca 8 Mac 2008 tidak berpihak kepada mereka kecuali Batang Ai. Ini signal rakyat. Perkara ini tak pernah terjadi sebelum 8 Mac 2008. Rakyat sudah muak.

Bukan para penyokong PR sahaja orang-orang lama dalam UMNO juga turut menyatakan hal yang sedemikian. Ada yang menyatakan teguran terbuka. Ada juga yang mengambil langkah meninggalkan kapal yang semakin karam ini.

Jadi seperti soalan yang saya tadi. Tolong beritahu. Apa lagi yang UBN akan dan boleh buat sesudah mengharamkan bacaan quran dan puasa sunat?

No comments: